Plinthos streeft ernaar goede zorg te verlenen. Om dit te realiseren werken bij Plinthos gekwalificeerde en deskundige medewerkers. Dat neemt niet weg dat er situaties kunnen ontstaan waarover je niet tevreden bent.
Daarnaast heb je de mogelijkheid een klacht in de dienen bij de onafhankelijke Klachtencommissie. Hoe je dat doet, lees je in de folder ‘Als je niet tevreden bent’. Als je een klacht in wil dienen, vul je het klachtformulier in.
“Ik wil een jongere uit een kwetsbare situatie zien opbloeien en de mogelijkheid geven om dat geheel naar zijn of haar wensen en talenten te doen, in een omgeving waar je gewoon kunt ademen, … dat is mijn Greutsj”.
Jeanne Schepers, medewerker DoorS2open
Kwetsbaarheid is niemand vreemd, vindt ze, en het laatste wat ze wil is boven de jongere staan als dé begeleider. De jongere is namelijk haar uitgangspunt en haar inbreng wordt bepaald door zijn of haar wensen en talenten. Ze laat de jongeren heel vrij in haar begeleiding, maar heeft daarbij uiteraard wel haar eigen karakter. Voor de rest gaat zij uit van kracht, talent en behoefte van de jongere. Om die dan uit een ogenschijnlijk kansloze situatie te zien opbloeien.